Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
6094071609   Elaboració de documents i materials per alumnat amb dificultats d'audició, comunicació, llenguatge i/o parla
2017-2018   Grup de treball. Educació Primària
  
   22/9/2017 - 1/6/2018 (30 hores) de 11:00h a 14:00h
   CREDA Lleida (Seu central-Lleida)
   Crta. Saragossa, km. 462, 2 (Lleida) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Segrià
  
  
  
Inscripció   12/09/2017 - 22/09/2017
  
Descripció i   Metodologia:   Grup de treball sorgit a partir de la necessitat de disposar de documents i materials que ajudin en la intervenció logopèdica dels alumnes amb dificultats de llenguatge, així com en l´assessorament als docents que intervenen amb aquests alumnes, l´equip de professionals de CREDA, a partir del treball en grup, es proposarà l´elaboració d´aquests documents i materials de diferents aspectes relacionats amb l´audició, la comunicació, la parla i el llenguatge.
Metodologia de treball
- Organització en grups de treball: “Modernització i traducció de materials per al treball de llenguatge oral JCLIC
- “TEL (transtorn específic de llenguatge)”
- “Planificació del treball de llenguatge en alumnes amb greus dificultats
d´expressió (PC, atàxies…)
- “Retelling de contes”
- “Neurociència”
  
Objectius   1. Definir les necessitats dels aspectes de llenguatge sobre els que caldria elaborar documents i materials.
2. Cercar el marc teòric i altres documents a partir dels quals es pretén elaborar els materials.

3. Elaborar documents, guies i materials didàctics que puguin ser útils per a l´avaluació i desenvolupament de diferents aspectes del llenguatge.

4. Editar i difondre els materials realitzats.
  
Continguts   1. Materials de suport als Centres Docents per als alumnes amb comportament lingüístic D/G.

2. Guies d´avaluació i intervenció per als professionals que atenen alumnes amb Transtorn Específic de Llenguatge (TEL).

3. Documents de referència per als Centres d´Agrupament d´alumnes sords.

4. Actualització dels Sistemes Augmentatius i Alternatius de Comunicació (SAAC).

5. Adaptació de materials per a l´avaluació del llenguatge a partir de la metodologia del “retelling de contes”.

6. Les competències bàsiques en el llenguatge escrit amb alumnes amb dificultats de llenguatge.
  
Formador/a   Mercè Farré
  
Avaluació   Aprofitament en termes d’aprenentatge: Realització del treball planificat.
  
Requisits de  certificació   - Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Valoració positiva dels materials i/o de les evidències justificades del treball realitzat.
  
Persones  destinatàries   Professionals del CREDA
  
E-mail   crp-segria@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   divendres   22/09/2017   1100   1400 
 Sessió 2   divendres   20/10/2017   1100   1400 
 Sessió 3   divendres   19/01/2018   1100   1400 
 Sessió 4   divendres   06/04/2018   0900   1400 
 Sessió 5   divendres   20/04/2018   1100   1400 
 Sessió 6   divendres   01/06/2018   1100   1400 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent